Vodja je tisti, ki mu ljudje sledijo – in to ni nujno oseba, ki ima formalno moč in funkcijo. Vodenja se lahko naučimo: znanja lahko ponotranjimo, veščine osvojimo in tudi pristop lahko spremenimo, da bomo še bolj uspešni.
Šola vodenja je namenjena vsem posameznikom, ki bi želeli nadgraditi svoje komunikacijske in vodstvene sposobnosti. Izvajamo osnovni in dva nadaljevalna programa, od katerih vsak obsega 5 modulov.
Temeljni program
Nadaljevalni program
Ekspertni program
Modul 1: IDENTITETA IN AVTORITETA V VODENJU
Dandanes je pri vodenju izjemnega pomena zavedanje, kakšen vpliv ima vodja na svoje ljudi in katere vzvode mora uporabiti, kadar želi svojo moč uporabiti. Grajenje visoke avtoritete in moči je zahtevno delo, za katerega potrebujemo znanje o tem, kaj pomeni biti vodja v očeh drugih ljudi.
Spoznali boste:
V tem modulu bomo delali na ozaveščanju tega, da je vodenje delo in da mu potrebno posvetiti kar nekaj časa in razmišljanja. Velikokrat v praksi srečamo zaposlene, ki so prej bili vrhunski strokovnjaki, nato pa so postali vodje. V tem prehodu niso ozavestili nove identitete oz. novega področja del in nalog. Ostajajo v identiteti strokovnjaka in velikokrat večino strokovnega dela naredijo kar sami, saj so v tem odlični (najverjetneje boljši od svojih podrejenih). Zato nalog ne delegirajo in le stežka vzpostavijo zaupanje v sodelavce.
Na delavnici bomo predstavili, katera orodja imajo v vodenju na razpolago in kako jih uspešno uporabljati. Spoznali boste tudi, v čem je razlika med formalno in socialno močjo vodje ter kako krepiti socialno moč, ki je pomembna za uspešno vodenje.
Modul 2: ODNOS DO SEBE IN DRUGIH LJUDI V VODENJU
Vabimo vas, da izstopite iz psiholoških iger, v katere se s sodelavci morda zapletate. Ljudje pogosto mnenje doživijo kot kritiko, vprašanje kot obtožbo, argument kot dokazovanje, navodila kot razkazovanje vaše moči nad njimi. Zamere, jezo, nezadovoljstvo in neznosno napetost lahko čutite v zraku. In vse to ravno v trenutku, ko vam voda teče v grlo in vam zmanjkuje časa! Veseli nas, da vas lahko pomirimo, da za vse to obstaja razlaga in rešitev.
Spoznali boste:
Drugi modul je posvečen komunikaciji in medosebnim odnosom. Govorili bomo o tem, v kakšnih »življenjskih pozicijah« smo lahko v medsebojni komunikaciji. Razjasnili bomo, zakaj pride do nesporazumov in konfliktov, ko nekateri doživijo vaša sporočila kot napad in jih vzamejo osebno. Predstavili bomo, kako prepoznati, s kakšnim sogovornikom smo v stiku in kako z njimi komunicirati. Ozavestili bomo ključna področja potencialnih nesporazumov v komunikaciji in pomen vpliva referenčnega okvirja na naš odnos do sveta, do sebe in do drugih ljudi.
Modul 3: USTREZNA UPORABA KRITIKE IN POHVALE
»Povratna informacija je darilo,« slišimo vsepovsod – vendar zakaj je potem tako pogosto, da jo doživimo bolj kot nož v hrbtu? Imate občutek, da ljudje vašo kritiko jemljejo osebno? Je ne jemljejo resno? Ali obstaja način podajanja kritike, ki doseže vsakogar? Pogrešate pohvalo, ko imate občutek, da ste si jo res zaslužili? Se sprašujete, zakaj se vam to dogaja?
Veliko število neprijetnih občutkov na delovnem mestu izvira iz neustreznega kritiziranja ali premalo pohvale. Ljudje smo večkrat izgubljeni, ko imamo občutek, da nič ni prav, karkoli naredimo. Ali sploh ne vemo, kaj naj storimo, da bo prav. Kadar se nam zdi, da smo opravili nalogo odlično, pa se vsi obnašajo, kot da je to samoumevno. Zakaj ljudje to počnemo? V občutljiv pogovor podajanja in sprejemanja povratne informacije bomo vstopili z zavedanjem, da učenje in spremembe pogosto spremljajo neprijetna čustva, in se naučili, kako iz vsake takšne izkušnje odnesti kar največ.
Spoznali boste:
Med orodji, ki jih ima vodja na voljo (pa tudi vsak v zasebnem življenju), sta ustrezna uporaba kritike in pohvale tisti, katerim vodje navadno posvečajo premalo pozornosti. Še posebej pohvalo v slovenski kulturi uporabljamo veliko premalo. Prav pohvala je pomembno orodje za krepitev želenih vedenj sodelavcev, ustrezna uporaba kritike pa orodje, ki služi za zmanjševanje nezaželenih vedenj. Udeleženci boste spoznali, kako lahko s pridom uporabljate obe orodji in kako lahko prispevate k ustvarjanju optimalnega delovnega vzdušja.
Modul 4: RAVNOVESJE ČUSTEV IN RAZUMA V VODENJU
»Razum mora vedno nadvladati čustva.« Tako so nas učili. Dober vodja je visoko inteligentna oseba. Ne pokaže svojih čustev, vedno pa razpozna čustva drugih. Nikoli ne vzkipi. Nikoli ga ni strah. V krizah vedno ohrani trezno glavo. Je res tako? Včasih pozabljamo, da smo vodje tudi ljudje in si postavimo previsoke zahteve. Kar je še huje, kmalu tudi drugi začnejo od nas zahtevati čedalje več in več. Kje se to konča? Je razum res tisto, kar rešuje vse zagate pri vodenju?
Spoznali boste:
Čustva so bila dolgo časa tabu na delovnem mestu, še posebej na področju vodenja. Vodja je moral biti »neustrašen« in tisti, ki čustev ni smel kazati. Še posebej izrazito je bilo to (in je ponekod še vedno) pri moških, saj je tudi vzgoja temeljila ne tem, da fantki ne jokajo (ponekod se ti vedenjski vzorci prenašajo še danes). Udeleženci se boste na delavnici spoznali s tem, da so čustva pravzaprav gibalo za vse naše aktivnosti, naučili vas bomo, zakaj se v enakih situacijah ljudje odzivamo različno. Spoznali boste tudi, kako prepoznati čustva pri drugih in kako se na njih odzvati ter katere so osnovne strategije upravljanja s čustvi (in to niso manipulacije!).
Modul 5: USPEŠNO REŠEVANJE KONFLIKTOV
Se vam kdaj dozdeva, da je konfliktov v življenju vse več in več? Imate kdaj občutek, da vam zadeve drsijo iz rok? Bi si želeli v konfliktnih položajih ravnati drugače, kot ste ravnali? So konfliktne osebe tiste, ki vam pijejo energijo? In nekdo vam poleg tega še neprestano govori, da so konflikti dobri in koristni za delovno okolje?
Konfliktne situacije so naporne, zato je toliko bolj pomembno, da v njih ohranimo mirno kri in izpeljemo stvari čim bolj konstruktivno – v dobro naših delovnih ciljev in medosebnih odnosov na delovnem mestu.
Spoznali boste:
Udeleženci boste spoznali, katere so ključne značilnosti pojma problem in pojma konflikt in kako razločevati med njima. Predstavili vam bomo, kdaj lahko za nekoga rečemo, da jamra in kdaj, da teži - ter zakaj to ni ustrezen način reševanja problema. Na področju reševanja konfliktov boste spoznali pet strategij reševanja konfliktov, na osnovi izpolnjenega vprašalnika pa boste lahko ugotovili, katera strategija je pri vas najbolj izrazita in katera najmanj. S primeri bomo ponazorili, kdaj in s kom uporabljati katero. Prepoznali boste tudi, katerih strategij se poslužujejo vaši sodelavci, pa tudi poslovni partnerji in osebe v vašem zasebnem življenju.
Modul 1: KAKO LAHKO VODJA MOTIVIRA SVOJE SODELAVCE IN TUDI SEBE
Za motivacijo ni čarobne palice. So pa poti in orodja, s katerimi lahko vplivamo na njo.
Kako sodelavce pripraviti do tega, da bodo delo opravljali z visoko motivacijo? Ali je motivirati druge ljudi sploh mogoče? Koliko vpliva imamo kot vodje na motivacijo drugih? Če ga imamo – kje in kako se zadeve lotiti? Vprašanje motivacije pri delu je staro več kot polovico stoletja. Strokovnjaki nenehno raziskujejo in razvijajo nove pristope za motiviranje zaposlenih. Vedno pa se vračamo na točko, kjer ugotavljamo, da je večina motivacije zasidrane v nas samih. Kako torej naprej?
Spoznali boste:
Modul 2: ODLIČNOST KOMUNIKACIJE V ZAHTEVNIH SITUACIJAH
Komunikacija je ključna veščina tako v poslovnem kot v zasebnem življenju. In odličnost komunikacije v zahtevnih situacijah je tista, ki loči dobrega od odličnega vodje ali zaposlenega. Skozi trening z igro vlog boste na modulu lahko nadgradili komunikacijske veščine. Delali bomo tudi na primerih iz vaše prakse in prakse drugih udeležencev.
Spoznali boste:
Modul 3: UPRAVLJANJE S ČASOM IN DELOVNI STILI
Naučili vas bomo prepoznati vaš delovni stil in delovne stile sodelavcev ter njihov vpliv na upravljanjem s časom. Vsak delovni stil ima svoje prednosti in pomanjkljivosti. Ločevanje med njimi nam pomaga pri vodenju zaposlenih in organizaciji samega sebe. Večina profesionalcev se sploh ne zaveda lastnega načina, kako opravlja delovne naloge. Vsakdo ima svoj delovni stil, za katerega se mu zdi, da »se tako pač dela«. Imamo občutek, da se drugače ne da delati ali da so tisti, ki delajo drugače, čudni. Na tem področju lahko prihaja do velikega števila nesporazumov v vodenju in pri delu.
Spoznali boste delovne stile ter prednosti in pomanjkljivosti vsakega med njimi. In kmalu boste naloge med sodelavce lahko delili drugače – tako, da boste izkoristili prednosti različnih delovnih stilov in s tem povečali učinkovitost dela. Delovni stili so neposredno povezani tudi z upravljanjem našega časa. Poznavanje lastnega delovnega stila in delovnih stilov drugih nam bo zato pomagalo pri učinkovitem upravljanju s časom.
Spoznali boste:
Modul 4: KAKO POVEČATI ZAVZETOST ZAPOSLENIH, VPLIV ORGANIZACIJSKE KULTURE NA ZAVZETOST IN ENERGIJA PODJETIJ/ORGANIZACIJ
Zavzetost zaposlenih je ključen potencial za uresničevanje zastavljenih ciljev. Pričakovati, da bodo zaposleni »vsi po vrsti« tudi zavzeti na delovnem mestu, je nerealno, lahko rečemo tudi pravljično. Zavzeti zaposleni niso kar samoumevni. Zavzetosti ne moremo zahtevati, lahko pa s svojim načinom vodenja, odnosom do sodelavcev, kreiranjem ustrezne organizacijske kulture ustvarimo pogoje, ki jim bodo omogočili zaživeti. Velikokrat mislimo, da so dovolj zadovoljni zaposleni, pa vendar jih do zavzetih zaposlenih loči še dodatna dimenzija, spodbuja jo prava organizacijska kultura.
Po raziskavah iz tujine, dosegajo organizacije z moderno organizacijsko kulturo pomembno boljše rezultate in so manj občutljive na krizne razmere na trgu. Na koncu pa se vse skupaj odraža in kaže v energiji podjetja. Pokazali vam bomo, kako lahko vplivamo na vse to.
Spoznali boste:
Modul 5: VEŠČINE TIMSKEGA DELOVANJA - DOSEGANJE SINERGIJ PRI TIMSKEM DELU
Spoznanja zadnjih let kažejo, da samo uspešni posamezniki težko premaknejo voz naprej. Moč razvoja in uspeha je v dobrih timih. Skozi praktične vaje bomo odkrivali, kaj potrebujemo za dobro timsko delovanje.
Spoznali boste:
Modul 1: OBLIKOVANJE INOVATIVNIH DELOVNIH OKOLIJ
Katere kompetence bodo ključne za prihodnost, ki jo narekuje digitalizacija? Vsekakor je čas za prehod iz učečih v misleča podjetja. V mislečih podjetjih je doma inovativnost. Naj bo tudi v vašem! V sodobnem času podjetja delujejo na visoko konkurenčnem trgu. Zato sta kreativnost in inovativnost bistveni za pridobivanje konkurenčne prednosti. Zniževanje stroškov, povečevanje učinkovitosti, novi produkti in storitve, sveži pristopi za razvajanje strank ... Seznamu ni videti konca. Zahteve so višje in višje. Kako dolgo jih lahko še izpolnjujemo?
Visoke zahteve trga so v zanimivem paradoksu z inovacijami – živimo hitro in pod nenehnim pritiskom, za nastanek kreacij pa je potrebno okolje s prijetnim delovnim vzdušjem. Zato je toliko bolj pomembno, da zagotovimo delovno klimo, ki vzpodbuja posredovanje predlogov s strani zaposlenih, ter da oblikujemo učinkovit sistem, ki omogoča zbiranje predlogov takoj, ko ti nastanejo.
Skozi integrativno strateški pristop bomo predstavili:
Modul 2: VEŠČINE USPEŠNEGA POGAJANJA
(s sodelavci, poslovnimi partnerji in v zasebnem življenju)
Pogajamo se tako v poslovnem svetu kot tudi v zasebnem življenju. Zato je znati pogajati se veščina, ki nam koristi vse življenje. Danes novi koncept pogajanj temelji na strategiji partnerstva. Gre za novo filozofijo razvijanja odnosov med vključenimi strankami, ki imajo različne želje in cilje. Gre za sodelovanje in skupno odgovornost za urejanje določenih odnosov. To je posebna oblika »dobim dobim« strategije, ki upošteva predvsem dolgoročne interese in cilje obeh pogajalskih strani. Pogajanja so vedno uspešna takrat, ko sta obe strani zadovoljni z izidom.
Spoznajte nov (win-win) način pogajanj skozi naslednje vsebine:
Modul 3: KAKO BITI DOBER VODJA NA OSNOVI POZNAVANJA MEDGENERACIJSKIH RAZLIK
Današnja mladina je nemogoča! Danes so mladi leni, pasivni in neodgovorni. So tudi neambiciozni in nesamostojni. Pričakujejo, da jim bomo vse prinesli na »zlatem krožniku«. Arheologi so napis s takšno vsebino našli že v starem Egiptu ter tudi v vseh kasnejših zgodovinskih obdobjih: antični Grčiji, Rimskem cesarstvu in srednjem veku. Z njim se torej arheologi in zgodovinarji srečujejo kot s stalnico, čeprav na prvi pogled vsebina deluje kot produkt zadnjega obdobja, kot sodobna vsebina.
Soočanje z mladimi je stalnica vseh obdobij naše zgodovine. In danes je tudi za vodje pomembno, da razumejo generacijo Y, to namreč ni vprašanje estetike temveč skrbi za lastno konkurenčno prednost in učinkovitost pri vodenju in komunikaciji.
Na modulu bomo predstavili:
Modul 4: UČINKOVITO UPRAVLJANJE IN VPELJEVANJE ŽELENIH SPREMEMB
Za spremembe pravimo, da so edina stalnica v življenju. In spreminjanje je navadno eden od prvih pogojev za uspešno delovanje podjetij in organizacij »na dolgi rok«. Zato je za vodje zelo pomembno, da znajo uspešno vpeljevati spremembe. V človeški naravi je upiranje spremembam povsem naravno.
Spremembe predstavljajo določeno tveganje in napor, zato jih zaposleni velikokrat vidijo kot nekaj, kar jih ogroža. Odpor proti spremembam je torej naraven in pričakovan, potrebno pa ga je znati minimalizirati in pomagati zaposlenim, da spremembe sprejmejo. S poznavanje psiholoških značilnosti oz. čustvenih faz, s katerimi se sooča posameznik ob spremembah, je to veliko lažje in tudi bolj učinkovito.
Govorili bomo o naslednjih vsebinah:
Modul 5: KRIZNE SITUACIJE – KAKO RAVNATI, KOMUNICIRATI V NJIH IN JIH REŠEVATI?
Krizne situacije se načeloma redko pojavijo na našem »jedilniku«, in vendar jih dober menedžer, vodja in drugi zaposleni morajo znati reševati! Kako reagirati v krizni situaciji? Kaj storiti, ko se vse oči obrnejo v nas? Ko zavlada panika in nam stvari uhajajo iz rok?
Krizne situacije sodijo med najbolj neprijetna doživetja. Ko je tveganje veliko, in ko vsaka napačna odločitev lahko predstavlja neljube posledice, moramo ohraniti trezno glavo in mirne živce, poleg tega pa pomiriti še druge okoli nas. To je seveda izjemno zahtevna naloga.
Pri tem nam lahko pomagajo naslednja znanja: